Джон Пятручы: 11 лепшых прог-рок альбомаў усіх часоў
Апублікавана
у
Пясочніца
Джон Пятручы не мае патрэбы ў прадстаўленні. Гітарыст-віртуоз, заснавальнік «Dream Theater» і «Liquid Tension Experiment», удзельнік праекту «G3», адзін з лепшых гітарыстаў сучаснасці. У 2010 г. часопісам «Guitar Player» быў прызнаны «лепшым гітарыстам у накірунку метал» («Best Metal Guitarist»).
Што можна яшчэ дадаць? Застаецца толькі даведацца, якая музыка, якія выканаўцы найбольш ўплывалі на станаўленне асобы такога вялікага інструменталіста.
— Я б сказаў, што маё знаёмства з прог-рокам адбылося, калі я пачуў гурт «Yes», — кажа Джон Пятручы, гітарны кароль «Dream Theater». — Калі я рос і пачынаў станаўенне як музыкант, я слухаў у асноўным класічны рок — Цэпелінаў, AC/DC, Сабат. З новай музыкай мяне звычайна знаёміў старэйшы брат майго сябра. «Вы павінны гэта пачуць, — казаў ён і працягваў нам копію „Fragile“ (альбом гурта „Yes“ — L.K.)»
Па словах Пятручы, "Fragile" запальваў нешта ў яго душы, і ён зразумеў, што рок можа выходзіць па-за межы ўсталяваных музычных структур. «Спевы „Yes“ былі даўжэйшымі за 3 хвіліны, — кажа ён, — а іх гучанне не абмяжоўвалася выкарыстаннем гітары, басу і барабанаў. Тут былі клавішы, шмат клавіш. Музыканты не зацыкліваліся на памерах 4/4».
Да моманту, калі Джон Пятручы вучыўся ў прэстыжным музычным каледжы Берклі, яго густы былі ўжо сфарміраванымі. У Берклі ён і басіст Джон Маюн, яго сябар яшчэ з сярэдняй школы, сустрэлі барабаншчыка Майка Партнога. Утрох хлопцы аснавали праект, які нараклі «Majesty». Менавіта яму ў будучым мелася стаць сусветна вядомым «Dream Theater».
— Мы проста пісалі такую музыку, якая ў нас атрымлівалася, — кажа Пятручы. — Людзі, пачуўшы першы альбом «Dream Theater» ці некаторыя з нашых дэма, пыталі:«Вы што, хлопцы, паходзіце з Канзасу? Ваш саўнд вельмі падобны да некаторых прог-гуртоў адтуль. — Гэта было дзіўна, бо мы паходзілі з Лонг-Айленда (Нью-Ёрк), былі значнымі прыхільнікамі „Rush“, „Yes“ і аматарамі року і металу».
Дух прагрэсіўнага року і музычны вопыт, назапашаны з яго падлеткавых гадоў аказалі істотны ўплыў на Пятручы як музыканта і аўтара песень. "Я слухаў свае інстынкты, — кажа ён. — І маім самым вялікім жаданнем як музыканта было паспрабаваць зрабіць нешта новае, чаго яшчэ ніхто не рабіў".
Dixie Dregs — Night Of The Living Dregs (1979)
Сціў Морс — мой любімы гітарыст на ўсе часы. Гітарны рок такога выканання адчыняе мае вочы. Хуткія, чыста выкананыя 16-я ноты, пераходзячыя ў акорды нагадваюць мне тое, што робяць скрыпачы са сваімі эцюдамі. Такая паслядоўнасць нот выводзіць песні на новы ўзровень.Аднойчы я вырашыў, што хацеў бы стаць лепшым як гітарыст, і пачаў звяртацца да інструментальнай музыкі. The Dregs, Al Di Meola, Allan Holdsworth — усе яны аказалі на мяне рэальны ўплыў
Iron Maiden — Piece Of Mind (1983)
Многія не лічаць «Piece Of Mind» прагрэсіўным альбомам. Але з майго боку было б недаглядам не ўключыць яго ў мой спіс. Я пачаў слухаць Мэйдэнаў з альбому «The Number Of The Beast», але менавіта «Piece Of Mind» я заслухваў да дзірак.Я думаю, што гэта першы альбом, дзе я вывучыў усе гітарныя партыі. Я ведаў кожную ноту, кожнае сола. Дзякуючы гэтаму я даведаўся, як музыкі пішуць свае песні і робяць на іх аранжыроўкі. Мэйдэны таксама былі ў гісторыі. Не мае сэнсу, што гісторыя ўзята з кнігі, фільма ці ўяўляе сабой проста нешта арыгінальнае. Яна стварае шмат яркіх вобразаў.
Па розных прычынах мне падабаюцца абодва гітарысты. Адна з галоўных прычын, чаму я граю партыі Эдрыяна Сміта, заключаецца ў яго прыгожых вібрата. Я б сказаў, што «Piece Of Mind» запавольвае сваю хуткасць, і калі я чую ноты на палове хуткасці «rrraaaaahhhh, rrraaaaahhhh», тады я разумею, што такое сапраўднае вібрата.
А сола Дэйва Мюрэя вясёлыя. Ён рабіў шмат легата і іншыя уаў-уаў рэчы, характэрныя для рок-н-ролу. Вялікі музыкант.
Marillion — Misplaced Childhood (1985)
Мой сябар Кіт Лідхам, які быў на два гады старэйшы за мяне, падсадзіў мяне на «Marillion». «Ты павінен пачуць гэтую групу!» — Вось як гэта было. Я паслухаў «Misplaced Childhood», і падумаў: «Ух ты!" Я згубіўся ў ім. Гэта адзін з тых запісаў, які становіцца саўндтрэкам пэўнай падзеі ў вашым жыцці.Калі вы можаце дасягнуць узроўню «Misplaced Childhood», то адчуеце прыход да нірваны!
Акрамя таго, гэта першы прыклад, я думаю, у прагрэсіўнай музыцы, дзе тэксты так кранаюць душу. Гэта не нейкая выдуманыя гісторыя. Тыя эмоцыі, якія выражаюцца праз гэтую неверагодную музыку, аказалі вялікі ўплыў на мяне, як аўтара лірыкі і музыкі".
Metallica — Master Of Puppets (1986)
Манументальны альбом для мяне. Гітарны гук такі, да якога я працягваю імкнуцца. Гэтакая шчыльнасць, буркатанне, рыфлёнасць, магутнасць правай рукі — усё стала важным для «Dream Theater». Гэта аснова асноў музычнай піраміды DT.Канешне, я чуў і некаторыя раннія песні «Metallica» перад «Лялькамі», але цалкам я закахаўся толькі ў дадзены альбом. Людзі могуць сказаць: «Ён не такі ўжо і прагрэсіўны», але яно так. Песні па даўжыні, памерах і гітарным гуку з дакладнай, цяжкай рытмікай правай рукі — гэта тое, што стала неабходным для гуку «Dream Theater».
Ozzy Osbourne — Diary Of A Madman (1981)
Вось стылістычны прыклад, дзе музычны фон вельмі цёмны і класічны. Дадайце сюды Рэндзі Роўдса, сапраўднага герой гітары, і вы атрымаеце нешта звышдзіўнае.У руках Рэндзі электрагітара была моцнай жывой кампазіцыйнай сілай. Яна адрознівалася ад «Yes» і «Marillion». Выкананне Рэндзі было файным ва ўсім.
Класічны ўплыў на акордавую прагрэсію і мінорнае гучанне — скажыце мне, ці не чуеце вы гэта ў Dream Theater? Вельмі важны рэліз.
Pink Floyd — The Wall (1979)
«Dark Side Of The Moon» — значны альбом, аднак «Сцяна» прадстаўляе сабой прагрэсіўную музыку іншым вобразам. Гэта не запоўненыя шалёнымі аранжыроўкамі песні, гэта хутчэй складаная і глыбокая гісторыя, перададзеная музыкай і тэкстамі. Так ці інакш, флойды былі ў стане звязаць усё разам".Яно як вялікая ідэя, што проста прымушае рухыцца наперад. І справа не ў тым, што ў вас канцэптуальныя песні і нават канцэптуальны альбом. З альбому «The Wall» ўсё: альбом, песні, вершы, гастролі, кіно — усё з'яўляецца часткай адной гісторыі.
І, вядома, ёсць Дэвід Гілмар — бліскучы блюзавы гітарыст з поўным разуменне аб тым, як выкарыстоўваць свой інструмент, каб ствараць мелодыі.
Return To Forever — Romantic Warrior (1976)
Я быў буйным прыхільнікам творчасці Ал Дзі Меолы. «Casino» было значным рэлізам для мяне, асабліва калі я пачаў лепш граць на гітары і хацеў удасканальвацца яшчэ больш. Альбом асадзіў мой пыл. Таму ад «Casino» я пераключыўся на «Return To Forever».Тут, напэўна, больш ф'южнавых тэм, як у «The Dregs», што былі вельмі добрай бандай, граючай ф'южн, і гэта ёсць важны элемент у творчасці «Dream Theater». Калі мы сабраліся разам, то пачалі граць музыку не толькі як прогеры «Yes» і «Rush» з доўгімі песнямі і апавяданнямі, але і з адхіленнем у метал, як Мэйдэн.
Да таго ж мы выкарысталі усе магчымасці фьюжна з моцным акцэнтам на інструментальны феерверк. Усе імкнуцца быць на вяршыні валодання сваімі інструментамі з магчымасцю імправізаваць. Дзякуй альбому «Romantic Warrior»
Rush — 2112 (1976)
«Rush» — мая самая любімая і самая ўплывовая на мяне група. Простая канцэптуальная ідэя альбома расказвае неверагодную гісторыю, выкарыстоўваючы песні ў якасці сродкаў. Я хацеў бы згубіцца ў гэтым альбоме. Я хацеў бы ведаць, што яны хацелі сказаць. «Хто гэты незнаёмец? Што адбываецца?» Альбом пераносіць цябе ў іншы свет.Акрамя свайго неверагоднага барабаннага майстэрства Ніл Пірт склаўся як лірык. Я б сказаў, што ён аказаў на мяне самы буйны ўплыў у гэтым стаўленні. Тое, як развіваецца апавяданне, з'яўляецца сапраўды дзіўным. Гэта прыцягвае мяне і па сённяшні дзень. «2112» з'яўляецца адным з лепшых альбомаў, які я калі-небудзь чуў.
Rush — Hemispheres (1978)
Я памятаю, калі яны ўпершыню зыгралі «The Trees», я падумаў:«Вау! Хто гэта спявае?» Голас Гедзи Лі быў вельмі высокі. Я вярнуўся і пераслухаў першы запіс «Rush». І я падумаў: «Мужык, чалавек не можа так спяваць!» Вось што зрабіла запіс такім прывабным.Вы атрыміваеце тут усё. Доўгія спевы, нетрадыцыйныя аранжыроўкі, пашыраныя інструментальныя пасажы. «Rush» не баяліся ламаць свае песні, каб потым вярнуцца ў папярэдні рытм.
Дзіўна, наколькі велічна «Rush» гучыць тут. Узаемадзеянне паміж гітарай і басам неверагоднае.
Yes — Fragile (1971)
Гэта альбом, які сапраўды паказаў мне, што аркестроўка можа выйсці за межы нармальнага фармату рок-гурта. Фартэпіяна, арган і аркестравыя гукі, будучы дададзенымі ў рокавую аснову, гучаць вельмі драматычна.Канешне, я спрабаваў цалкам навучыцца граць спеў «Roundabout». Тут знаходзіцца адна з самых інтрыгуючых гітарных партый Стыва Хоў. Ён грае так, каб гітара знаходзілася «унутры» іншых інструментаў. Гэта не проста тыповы матэрыял гітарыста накшталт: «Ну, я буду граць акорды тут, а там буду граць сола". Ён грае тое, што з'яўляюцца інтэрактыўным, пераплятаючы лініі і матывы.
Там 12-струнная гітара, простая акустыка, электрыка, педалі — усё гэта робіць матэрыя значным. Там так шмат цікавых «прымочак». Стыў даказаў, што яны з'яўляюцца добрым аркестровым элементам для рок-групы.
Yes — Close To The Edge (1972)
Ёсць пэўныя запісы, якія, я памятаю, слухаў так уважліва, быццам бы глядзеў фільм. Вы запамінаеце кожную музычную частку, сэнс якой раскрываецца толькі глыбока ўнутры вас. «Close To The Edge» з'яўляецца адным з такіх запісаў.Тытульны спеў ламаецца ў сярэдзіне, а за гэтым ідзе вельмі прыгожая мелодыя. Я слухаў яго зноў і зноў і зноў. Буйныя мелодыі, вялікія гукі — гэта ашаламляе. Тут былі ўсе элементы, гук і стыль, тут было ўсё, што мы хацелі узяць да сябе.
Тое ж тычыцца і спеваў. Вы слухаеце Джона Андэрсана, яго высокі голас і багатыя гармоніі. Яно не падобна на тое, што звычайна робіць спявак у рок-гурце. Голас Андэрсана вельмі прыгожы, і ён зрабіў музыку яшчэ больш прыгожай".
0 каментароў